李察通訊 leecha.blogspot.hk

leecha.blogspot.hk

2007年1月5日星期五

李察通訊

即將開始和你見面

7 則留言:

Blogger Eric Yu 說...

Hi Leechard, I enjoy reading your column almost everyday at the Ming Pao. The subjects you have discussed cover a lot about ourselves and the universal laws. Are you a professor in philosophy?
I am a fans of the Chinese philosopher - Lau-Tz. It appears to me that Lau-Tz combined everything - human beings, all live forms, matters, non-matters, visible materials, non-visible materials, energy, force, ying yang, balancing act, evolution, creation, unlimited outer space, umlimited inner space, arts, science, universal laws, emotion, behaviour, time issues and etc in the study of who we are, universe and mother nature. Are we part of that mother nature in different energy forms at different time zones and somehow we are all related to each other and to everything that exists in the universe?

2007年1月16日 下午12:31  
Blogger Leechard 李察 說...

thank you eric,
i am not a professor, though i hope so. i am only someone interested in searching the paths for human beings( how big an issue?) as for lau tsz, i would prefer chong tsz more. Hope i can write some thing more about them in the near future. keep in touch

2007年1月16日 下午4:16  
Blogger trraaaccccyyyyy 說...

李察先生,

我都係你既每日讀者。
好多謝你既專欄,令我開始思考好多問題,繼而教識我思考,亦都解答到我好多問題,尤其對於一個平面設計師,你令我成為一個有思想既平面設計師,從你既專欄入面,我可以得到好多靈感。而你係專欄入面所提及既道理,亦都支撐到我好多,尤其道德方面。

其實一直睇你既專欄都對你好有興趣,想再睇多d你既文章或者其他作品等,雖然有部份係我既程度都未明白到...
見到你有blog實在太好。

小蕃薯
吹時

2007年1月17日 下午11:58  
Blogger Leechard 李察 說...

to 小蕃薯
吹時
thank you! thank you!

Leechard

2007年1月18日 下午8:02  
Blogger Peter 說...

Dear Mr. Lee,
You are great!
I am you're super fans since 10+ years.
Many of your articles do inspire me and I am so happy that I could learn from your ideas.
Once again, thank you so much.

2007年1月19日 下午2:03  
Blogger Leechard 李察 說...

Dear Peter,

Thank you so much. It is encouraging. Thanks.

Leechard

2007年1月19日 下午2:11  
Blogger Unknown 說...

李察您好,

十分感謝你開設這個網站,讓我們能隨時跟你溝通,我每天打開報紙第一時間就會看你的專欄,你所說的往往能為我在追尋生命的路上給予很大的鼓勵和支持,現代人只顧盲目地追求物質的享受,卻忘記了我們同樣需要精神上的食糧,大家所擁有的物質已經遠超於我們真正需要的很多很多了,但是心靈上的滋養卻貧乏得可憐,外在的東西永遠無法讓人得到真正的快樂,其實快樂真的很簡單,不需要很大的學問,每個人都可以擁有,只要相信自己,找回那颗失落的心,快樂就在身邊!
在痛苦和絕望的時候,常常會讓人感到自身的渺小,人類對宇宙和大自然的無知,但是我慢慢發現人類的渺小並不是一種悲觀,消極和無奈的想法,既然我們對宇宙的事物知道得那麽少,就是說其實世界上充滿著無限的可能,只是人類的智慧還没有達到一種能真正了解的地步,於是我們往往只能看到事倩的外在意義,而無法理解它的內在本質。但是只要我們真心願意,就可以找到自己的方法去跟大自然溝通,能夠看透天地萬物的本質,掌握那種内在的規律和節奏,就不會那麼容易受外在事物的變化所困擾,跟任何人任何事物都能溝通,沒有界限,没有阻隔,沒有距離。你有很多篇文章寫到的音樂家,藝術家和文學家等等都特別讓我感動,因為我知道你和我一樣都在跟他們的靈魂相遇,我對Michelangelo的作品有很深刻的感受,謝謝你在一片達文西熱潮中,真心欣賞Michelangelo,只有了解內在的人才能明白他。音樂方面我特別喜愛大提琴的聲音,謝謝你很多很好的音樂和藝術推介,像J.S.Bach的Ciaccona和Makarova的Swan Lake,就讓我能感受到那種瞬間的震撼!謝謝你的分享!

Agnes

2007年1月22日 上午2:20  

發佈留言

訂閱 發佈留言 [Atom]

<< 首頁